Home Учні Вчителі Адміністрація Дошкільна група Класні керівники Гуманітарне ШМО Природниче ШМО Технологічне ШМО Молодші класи

Класні керівники

 

Розрахунковий рахунок

35421009000966

відділу освіти Лозівської районної державної адміністрації

код 02146162

банк УДК у Харківській обл.

МФО 851011

Надеждівський НВК

Відгуки надсилайте за адресою

nadeg_sh@meta.ua

 

Відділ освіти

Лозівської районної державної адміністрації

Конкурс «Класний керівник – 2008»

 

Я -

ШКОЛА -

СІМ`Я -

ГРОМАДСЬКІСТЬ

                      

                                         Матеріали

                                         класного керівника

                                         7 класу

                                         Надеждівського НВК

                                         Лозівського району

                                         Харківської області

                                         Кобиляцької Оксани

                                         Іванівни

 

 

2008 рік

                                             .

 

                                                                                 Якими діти народжуються –                                                                                      

                                                                                ні  від кого не залежить, але в

                                                                                 наших силах зробити їх

                                                                                 хорошими через правильне

                                                                                 виховання.

                                                                                                      Плутарх.

      

               Призначення шкільної програми родинно - сімейного виховання – забезпечити реалізацію концепції громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності.

         Її зміст орієнтує на практичне досягнення стратегічної мети родинного виховання – сформувати свідомого громадянина, патріота, соціально – активної особистості, зорієнтованої на національні і загальнолюдські цінності, тобто людину з притаманними рисами характеру, світогляду ї способом мислення, почуттями, вчинками та поведінкою, спрямованими на саморозвиток та розвиток демократичного громадянського суспільства в Україні.

          Зміст шкільної програми „ Я- школа – сім’я – громадськість” є основою для організації виховного процесу з учнями різних вікових груп в контексті особистісно зорієнтованого виховання.

 

ШЛЯХИ  РЕАЛІЗАЦІЇ

ШКІЛЬНОЇ  ПРОГРАМИ РОДИННОГО

ВИХОВАННЯ

 

     Працюючи над проблемним питанням школи- «Створення умов виховання вільної, життєлюбної талановитої особистості, збагаченої знанням про природу і людину, готової до творчої діяльності і моральної поведінки» -  педагогічний колектив школи здійснює особистісно - зорієнтований підхід у плануванні та організації навчально – виховного процесу школи.

      Особистісно – зорієнтований підхід громадянському вихованні учнів має своєю основною неповторність, відособленість, цілісність, самобутність кожної людини. Перш за все, організація виховного процесу школи залежить від багатьох індивідуальних особливостей: вікових, статевих, нейродинамічних, характерологічних та інших. Тому, спираючись на знання індивідуальних особливостей, класні керівники намагаються створити найсприятливіші  умови для розвитку громадської активності своїх вихованців.

       В педколективі школи склалася певна система в організації виховного процесу на основі впровадження цільових творчих програм, а також узагальнений досвід класних керівників з питань формування національної свідомості, виховання громадянина України – носія національних цінностей та загальнолюдських надбань.

         Шкільна програма реалізується з урахуванням вікових особливостей та проблем і потреб кожного учнівського колективу та визначає цільові напрямки, на яких побудується процес виховання.

           Цільові творчі програми конкретизують життєдіяльність класних учнівських колективів.

 

«СПІЛЬНІСТЬ  ДІЇ  СІМ*Ї  ТА ШКОЛИ У РОЗВИТКУ  ТВОРЧОГО
                                       ПОТЕНЦІАЛУ    ШКОЛЯРІВ»

МЕТА .

                  Партнерство в ім’я духовного становлення  особистості, здоров’я

                   дитини, її соціокультурного та інтелектуального розвитку.

ОСНОВНІ  ЗАВДАННЯ: 

-         залучення батьків до підвищення якості навчання і виховання дітей;

-         вивчення і пропаганда кращого досвіду сімейного виховання;

-         згуртованість всього колективу школи : учнів, вчителів, батьків;

-         спільність дії на розвиток творчої особистості дитини.  

ФОРМИ  РОБОТИ:

-         школа класного керівника „Батьківські збори – центр виховної

     роботи в школі”;

-         суспільні огляди знань з предметів;

-         акції;

-         родинні свята;

-         конкурси;

-         огляди;

-         виставки;

-         концерти;

-         презентації, дні відкритих дверей.

               

                    Я – ШКОЛА – СІМ*Я – ГРОМАДСЬКІСТЬ”

     Сучасна сім’я несе найбільшу відповідальність за виховання дитини.

    Саме вона має виконувати головне завдання – забезпечувати матеріальні та педагогічні умови для духовного, морального, інтелектуального й фізичного розвитку юного покоління.

    Конституційним обов`язком батьків є утримання своїх дітей до повноліття.

    Законом України „Про освіту” на батьків покладена відповідальність за фізичне здоров’я  та психічний стан дітей, створення належних умов для розвитку їхніх природних здібностей.

    Від сім’ї починається шлях дитини до пізнання світу, свого становлення як особистості, шлях до шкільного навчання.

     Життєвою дорогою дитину ведуть два розуми, два досвіди: сім’я та навчальний заклад.

     Основним завданням родинного виховання в школі є формування в учнів моральних якостей, естетичної культури, трудових навичок, патріотичних почуттів, готовності до захисту рідної землі.

     Родинне виховання вважаємо однією з найзначніших підсистем виховного процесу.

     У даній роботі наше завдання полягає в розробці конкретних дій , спрямованих на організацію раціональної , цілеспрямованої діяльності педагогічного колективу, учнів, батьків з метою досягнення  максимально

ефективних  результатів.

     Родинне виховання як підсистема виховного процесу зображене у вигляді

моделі. Від ефективності організації даної моделі залежить і ефективність

виховної роботи в цілому.

     Зокрема , в таблиці зображена взаємодія класного керівника з батьками в системі превентивного, родинного виховання особистості  школяра.

     Заходи мають потижневе подрібнення, де докладно розписані всі етапи діяльності з вересня до травня , що стосуються родинного виховання.

Даний алгоритм, доповнений конкретними виховними заходами, може стати в нагоді під час написання плану виховної роботи класу.

    Від реалізації проекту мають користь такі верстви населення: діти, молодь,

батьки, педагоги, мешканці села Надеждівка.

                                                                       Анкета 1

                                                       (для батьків)

 

    Шановні батьки! Ваші відповіді допоможуть дати вам потрібні педагогічні рекомендації щодо виховання дітей у сім’ї. Розраховуємо на вашу відвертість і зичимо сімейного щастя.

    1. Ваш вік              освіта                                                  фах

    2. Скільки років перебуваєте в шлюбі?

    3. Скільки маєте дітей?                  Якого віку?

    4. Які питання сімейного виховання вас найбільше цікавлять?  

 

    5. На які теми ви б хотіли прослухати лекції?

 

    6. З яких питань ви хотіли б отримати консультації?

 

    7. Які методи впливу ви використовуєте у вихованні своїх дітей?

 

    8. Які книжки з виховання дітей у сім’ї ви читали й чи допомогли вони вам?

 

    9. З яких питань сімейного виховання ви б хотіли придбати літературу?

 

   10. Які труднощі маєте у вихованні дітей?

 

   11. Що непокоїть вас у поведінці ваших дітей?

 

   12. Хто і як, на вашу думку, міг би допомогти батькам у вихованні дітей?

 

   Скільки приблизно часу приділяєте ви своїм дітям щодня?

 

   Чи взагалі потрібна така допомога?

   13. Як ви проводите вільний час?

                                                              Анкета 2

                                             (для батьків)                                                          Шановні батьки! Вам надано допомогу в різних формах підвищення педагогічної культури батьків учнів. Визначити їх ефективність нам

допоможуть ваші щирі відповіді.

1. Чи справдилися ваші сподівання щодо змісту занять з батьками?

2. Чи допомогли вам заняття у вихованні вашої дитини? В чому саме?

3.Які теми ви запам’ятали найбільше?

4. Які питання залишилися поза увагою?

5. Що вважаєте необхідним ввести до програми?

6. Чи влаштовує вас кількість лекційних і практичних годин?

7. Ваші побажання щодо роботи школи з батьками

 

Щиро вдячні за ваші відповіді. Зичимо щастя і здоров’я вам і вашим дітям!

 

                                                     Тест

                                        Які ви батьки?”

  Визначте ті фрази, які ви часто використовуєте в спілкуванні з дітьми.

1.      Скільки разів тобі повторювати?

2.      Порадь, будь-ласка, як мені вчинити в даній ситуації?

3.      Не знаю щоб я без тебе робила?

4.      І в кого ти такий(а) удався(лась)?

5.      Які в тебе чудові друзі!

6.      Ну на кого ти схожа(ий)?

7.      Ти моя опора і помічник(ця)?

8.      Ну що в тебе за друзі?!

9.      Про що ти тільки думаєш?

10.  Який(а) ти в мене розумний(а)?

11.  А як ти вважаєш, сину(донько)?

12.  У всіх діти як діти, а ти!?

13.  Який ти в мене кмітливий?

 

СТРУКТУРНА  СХЕМА РОБОТИ З  БАТЬКАМИ

 

організація навчання дітей                                              батьківські збори

у малій академії наук

 

організація спільних                        залучення батьків     батьківський

творчих справ педагогів                   до навчально-           комітет

і батьків                                             виховної 

                                                            діяльності        

 

зліт юних краєзнавців                                                         лекторій для батьків

„До оберегів відродження”

                                                                                                         відкриті уроки та

створення фонду „Батьки дітям”                                  позаурочні заходи

 

створення клубу „Батьківські           

турботи”

 

                                            Надеждівський НВК

     розробка плану

роботи з батьками        

 

вивчення соціальних                                             районний фестиваль

умов у сім’ї , і виховних                                        „ Моя сім’я”

можливостей

 

                    організація соціально-                    пропаганда кращого

                   педагогічної допомоги сім’ям       досвіду виховання 

                   які потребують особливої              дітей у сім’ї

                    уваги

   

створення банку даних про                             виставки- конкурси декоративно-

сім’ї , які потребують уваги                            ужиткового мистецтва

 

співпраця з громадськими                             шкільний конкурс „Співуча родина”

інспекціями у справах

неповнолітніх                                                шкільний конкурс „Спортивна сім’я”

 

СПІВПРАЦЯ з :- інспекцією у справах неповнолітніх;

-         центром соціальних служб для молоді;

-         правоохоронними органами;

 

Взаємодія сім’ї та школи

 

розумна                                       морально-

організація                                    етичне

дітей в сім’ї                                 виховання    

 

сімейні свята                                 розумове

 і традиції                                      виховання

 

 народно-              виховання           трудове

педагогічні             дітей в             виховання

традиції                    сім’ї  

 

подолання

труднощів                                        етичне

сімейного                                      виховання

виховання

 

   рада                                              педагогічна

сприяння                                       освіта батьків

 

      класний                                      класні

 батьківський                                                                                      батьківські

      комітет                                                                                                  збори

         Родинне свято «Бабуся і онучка»

 

Мета:  відродити родинні традиції, допомогти дітям та дорослим придбати

            навички цікавих та корисних справ.

Завдання: виховувати і розвивати потребу в здоровому способі життя, створювати

                 максимально сприятливі умови спільного розвитку особистості.

                 Учасники повинні володіти знаннями традиції, звичаїв та обрядів

                 свого

                 краю, знати частівки, щедрівки, прислів’я .

Домашнє завдання:

  1. Підготувати малюнок, вишиванку чи виріб з природного матеріалу.
  2. Приготувати привітання, побажання.
  3. Розповісти про історії свого роду, традиції родини.
  4. Підготувати концертний номер.
  5. Спекти улюблену здобу онучки.

 

Бабуся.   Здастуйте, люди добрі!

 

Онучка.  Здрастуйте, люди хороші!

 

Бабуся.  Здрастуйте, люди веселі!

 

Разом.   Привіт вашій оселі!

 

Онучка.  Ми довго їхали і нарешті приїхали в гості до вас.

 

Бабуся.   Від щирого серця дозвольте вам, люди, по пояс вклонитись.

               Щиро вас вітаємо з Миколаєвими святами, Варки, Савки, Миколая та з недавно минувшим святом Андрія (Калити) .

(Онучка підносить членам журі на вишиваному бабусею рушнику «Калиту» - круглий корж з діркою на пошану сонця. На ньому гроно калини і червона стрічка).

Бабуся та онучка разом співають останній куплет пісні на слова В.Гавриша та музику Ф. Комаря «Про рідний край»

                  Україна! Україна! Внуки козаченьків.

                  І Тарасова калина як дівча гарненьке1

                  Україна! Україна! В тім великім слові,

                  Є й моя ти, Лозівщино, мов краплина крові.

 

Онучка.  Хоч мала я  невеличка,

               зате добре знаю:

               край мій рідний – Україна!

              І її кохаю.

               Українка я маленька

               Українці татко й ненько.

               І бабуся й братик милий

               На вкраїні всі родились.

 

Бабуся.  А живемо ми на Слобідській землі, край Муравського шляху, де

              криниці очі сріблять від прозорості, де споконвіку жили наші діди –

              прадіди, де бував кошовий Іван Сірко. Прадід воював , йому навіть

              унтера присвоїли, від його нащадків так «унтерами» і прозвали по

              вуличному. Тяжке в нього життя було.

 

             Мама моя, а моєї онуки прабабуся, була доброю берегинею в домі.

             Всьому встигала ладу давати і на роботі, і вдома, ще й вишивала

              чудові рушники червоними і чорними нитками, виплітала гачком

             тонкі  мережива і до рушників, і до покривал.

 

Онучка. Моя бабуся Ліда також багато встигає: по господарству порається, а

              вечорами вишиває рушники (показує рушники) Ось які гарні. А ще

              в*яже .

 

             Вже срібні роки заплітаються їй у коси,

             Вже діти дорослі, онуки ростуть,

             А серце таке молоде ще й досі,

             І руки спочинку ніяк не знайдуть.

 

            Пахнуть руки її паланицями,

            кропом, стравами і пшеницею.

            Пахнуть рученьки м’ятою, рутою,

            Пахнуть хатою незабутою.

 

            Пахнуть руки її огірочками

            Свіжовипраними сорочками.

            Пахнуть рученьки ніжною  ласкою,

            Онучаток маленьких колискою.

 

Бабуся.  Ось і пройшли ми стежиною отчого краю, де усе довкола живе

              неньчиною присутністю, де не так уже й давно поскрипувала

              колиска моїх уже онуків

.

              (співає)

 

              П’є моє коріння сік землі,

              Лине вдаль на білому крилі,

             Подих вітру схиляє жита,

             Пролітають стомлені літа.

             З року в рік кладе життя мости.

             Без коріння саду не цвісти.

             Без пориву човен не пливе.

             Без коріння сохне все живе.

 

  Бабуся.  Щирою рукою рушник вишиваю і в Бога щастя онукам прохаю, бо

                ж  люблю їх понад усе на світі.

                 Погляньте, ось моя онучка, красунечка моя, розумничка,

                 чепурушечка, співуня. Люди кажуть: «Вся в бабусю»

 

             Є у нас одна дівчина,

             Як червона та калина.

             Ну така весела, жвава,

             Тонесенька, кучерява.

             А як візьме в боки руки

             Прощавайте закаблуки,

             Гарна дівчинка ота –

             Це ж онучечка моя.

 

(Танок бабусі та онучки пі мелодію пісні «Ой, є в лузі калина»)

 

Бабуся.  Разом з моїми онуками ми святкуємо багато різних свят. Вітаємо

               родичів , кумів з Різдвом христовим, з Меланкою…

 

Онучка.   Бабуся! А пам’ятаєш . як гарно ми святкували Великдень! Це

                особливе свято. Прокидаєшся в суботу, а на всю хату такі духмяні

                 пахощі розносяться, що аж у носі лоскоче. А ти , бабусю, не давала

                 у суботу пасочки, говорила, що гріх, а я просила.

 

Бабуся.  Так було таке. А потім ми святкували Трійцю. Також свято вдалося

               на славу. Зібралися всі мої діти та онуки.

        ( Показують свої фото)

 

Онучка.  Бережіть та поважайте своїх бабусь!

               Свою бабусю знаю я із давніх-давніх пір,

               Її обличчя любе, її ласкавий зір.

               Замислиться бабуся,

               Зажуриться на мить

               І знов, дивись, сміється,

               Ласкаво гомонить.

 Ведуча.  Скільки в наших бабусь турбот? Вони ж переживають за усіх.

                Давайте будемо говорити своїм бабусям тільки хороше. Любити їх

               неземною любов’ю .

              ( всі співають пісню « Любіть своїх стареньких»)

Вечір відпочинку « Батьки і діти»

 

Ведуча.  Шановні батьки! Ми раді вітати вас сьогодні на нашому святі- вечорі « Батьки і діти». Ми запросили вас на вечір спілкування для того, щоб надати можливість попишатися своїми дітьми, розповісти про них щось таке, що відоме лише вам, батькам. А наші діти мають сьогодні чудову нагоду сказати про вас, найближчих і найдорожчих їм людей, сердечні й теплі слова вдячності, висловити свої почуття.

      Хотілося б, щоб цей вечір допоміг вам, шановні батьки, краще пізнати і зрозуміти наше молоде покоління, а дітям – побачити у вас люблячих, чутливих та вимогливих друзів.

      Через сім’ю наші діти входять у суспільство. У сім’ї їм вручають естафету досвіду поколінь, котру вони повинні нести далі, щоб передати її своїм дітям, а отже, - і майбутньому. Жоден навчальний заклад не може дати того, що дає нормальна сімейна атмосфера, спілкування з батьком та матір’ю.

     Діти уподібнюються дорослим, копіюють їх, орієнтуються на їх поведінку. Недарма в народі кажуть: « Від доброго дерева і поліно добре одійде, а од доброго батька і матері піде добра дитина».

    1.  Спогади про раннє дитинство

Ведуча. Спогади, спогади, спогади…

- Чи пам’ятаєте ви, шановні батьки, свої перші думки після народження вашої дитини? Про що ви думали, коли вперше вам принесли ваше дитятко?

 ( Батьки діляться своїми спогадами )

 Вірш В.  Симоненка « Лебеді материнства».

Ведуча. Діти, а які ваші перші спогади про своє раннє дитинство? З якого часу ви себе пам’ятаєте? З ким пов’язані ці спогади? З якою подією? 

    ( Діти діляться своїми спогадами )

 

  2. Розповіді « Моя сім’я». Презентація експонатів виставки « Світ сімейних захоплень».

Ведуча. Як ви бачите діти підготували до нашого вечора фоторозповіді

 « Моя сім’я» . Давайте попросимо їх ще раз розказати про своїх тат та мам, сімейні традиції, свята, реліквії. ( Виступи дітей ).

Ведуча. А зараз я хочу надати слово батькам.  Можливо, хтось хоче доповнити своїх дітей?

 

 3. Бліц – інтерв’ю.

« Я поважаю своїх батьків за те, що…».

( Кожна дитина пропонує власний варіант закінчення речення )

« Більше всього я ціную в своїй дитині…».

( Кожна мама чи тато пропонують власний варіант закінчення речення )

Ведуча. Як бачимо кожен любить і поважає своїх батьків, а батьки цінують дітей. Тож не ховайте, діти, гарних слів, не соромтесь їх говорити рідним.

Вірш В. Симоненка « Матері».

 

4. Сімейна гра « Чи знаю я тебе?»

( Правила гри: і діти, і батьки дають письмові відповіді на запитання, потім звіряють. Якщо відповіді батьків і дітей співпадають, нараховуються бали.

      Запитання

  1. Що проситиме ваша дитина в той день, коли їй ні в чому не буде відмовлено?
  2. Чим ваша дитина, одержавши повну свободу, займе себе першочергово?
  3. Чи знаєте ви друзів  ваших дітей?  Назвіть імена і прізвища трьох найближчих.
  4. Який предмет в школі для вашої дитини найцікавіший?

         Запитання для дітей

  1. Якого кольору очі у твоєї мами?
  2. Який колір улюблений?
  3. Найулюбленіша квітка твоєї мами?
  4. Яку пісню любить слухати тато? А мама?
  5. Написати дати народження своїх батьків.

 

  1. Конкурс « Народна мудрість»

         ( Завдання: закінчити почуте прислів’я . )

     1.Яке дерево, такі в нього квіточки,

         Які батьки, …                                                ( такі їхні діточки )

    2. Який кущ, така й калина, яка мати, …        ( така й дитина )

    3. Який дуб, такий тин, який …                       ( батько, такий син  )

    4. Не навчив батько, не навчить …                 ( і дядько )

    5. Як під сонцем квітам, так …                        ( з матір’ю дітям )

    6. Як мати рідненька, то і                            ( сорочка біленька )

    7. Мати однією рукою бє, а …                       ( другою голубить )

 

6. Музичні вітання батькам.

Пісня « На калині мене мати колихала».

Танок « Батьківський поріг».

Пісня «Росте черешня в мами на городі».

 

7.Слово журі 

( Нагородження переможців )

Ведуча. Шановні батьки! Дорогі діти!

Хай же будуть ваші руки сильнішими, а душі зрячими!

Хай поруч поруч з матір’ю завжди йтиме батько!

Хай кожна дитина, яка приходить у цей світ, матиме ці два крила не задля того, аби літати, а щоб впевнено ходити по землі.

 

 

                                        Свято для мам

          Нема цвіту краще від маківочки, немає роду

                           милішого від матіночки”

 

Ведуча.  Материнство... Святе і прекрасне, оспіване поетами, увіковічене    

                художниками на полотнах.

                       Сьогодні, на цьому святі, ми вдячним словом вшановуємо   

                наших матерів. У всіх народів, у всі віки жінка- мати була

охоронницею, добрим ангелом домашнього вогнища, її 

мудрість поважали в сім’ї, в її розрадах знаходило спокій

зранене й зболіле синівське серце.

 

Виходить юнак і дівчинка.

Юнак... Чуєте? Хто там? – з дороги!

               Мати іде молода,

               Сонячні очі вологі, горда і рівна хода.

               Глянте, яка величава, скільки надії в очах!

               Сина, як щастя, як славу,

               В люди несе на руках.

               Ні, їй немає зупинку, їй поступається все.

               Знайте, майбутню Людину радісна мати несе.

Дівчина...

                 Скільки у серці любові! Квітне для неї земля.

                 Друзі, тихіше розмови- спить на руках немовля!

                 Чуєте, Хто там? – З дороги! Глянте, краса- не хода

                  Кидайте квіти під ноги, Мати іде молода.

 

Звучить “Пісня про матір”

 

Ведуча. Мати... Материнське серце здатне перейматися

              болем дитини на відстані, журитися долею своїх

               дітей усе життя.  Якби могла сонечко прихилила б.

 

           Звучить пісня  «Виростеш ти, сину»

 

          Ведуча. Війна... Зловісним смерчем пролетіла звістка.

              Стиснулося від болі материнське серце. Добра і

               ніжна провела за ворота своїх синів-соколів .

               Буде довго ждати, виглядати, молитися тихо.

               Та візьме на свої худенькі плечі весь тягар війни,

               працею своєю невтомною наближатиме День

               Перемоги. У тривожному чеканні ждали матері

               повернення своїх синів-соколів.

               Та скільки синів не діждались синів наші матері.

               Скільки їх згорьованих по всій країні.

               Ми розділяємо горе матерів нашого села, чиї сини

               Загинули на фронтах ВВ війни.

 

 Звучить пісня “А мати ходить на курган” (виконує сім’я )

           

Художнє читання у виконанні …

 

Ведуча.  Посивіли від горя матері. Ніякою мірою не 

               виміряти втрат, нічим не вилікувати незагоїних

              ран материнської душі.  Та до її щедрот тагнеться

               усе живе.  Мати- це вічність життя.

 

У виконанні бабусі звучить пісня « Мамина коса»

 

                Ведуча. Мати і земля... Земля і мати... Це їх роботящі

                           руки,  моєї і твоєї матарів, з пеплу війни підняли

                           до життя цю землю, вмили гіркою сльозою,

                           засіяли молодим життям. Заквітла перед хатою

                            мамина вишня, зацвіли в саду мальви та

                            чорнобривці,   защебетав соловейко -      

                             і  посміхнулася мати.

 

      Звучить пісня “Чорнобривці”

 

Ведуча.  Жінка - мати . ЇЇ нелегка доля з особливою ніжністю

оспівана в народній творчості. Сьогодні на цьому святі  ми вшановуємо жінок.

Ваші діти приготували вам солодкі подарунки . Нехай ваше життя буде таким солодким як ці сюрпризи.

 

                          У виконанні танцювальної групи   композиція

                             Моя квітуча Україна”

 

 

Send mail to nadeg_sh@meta.ua with questions or comments about this web site.
Last modified: грудня 24, 2008
Hosted by uCoz