Home Учні Вчителі Адміністрація Дошкільна група Класні керівники Гуманітарне ШМО Природниче ШМО Технологічне ШМО Молодші класи

Молодші класи

 

Розрахунковий рахунок

35421009000966

відділу освіти Лозівської районної державної адміністрації

код 02146162

банк УДК у Харківській обл.

МФО 851011

Надеждівський НВК

Відгуки надсилайте за адресою

nadeg_sh@meta.ua

 

      Надеждівський навчально-виховний комплекс Лозівської районної Ради

                                            Харківської області

 

 

Урок з українського читання на тему:

                 Сергій Носань лЯлинка╗

               Олександр Олесь лЯлинка╗

 

 

                                                   Вчитель початкових класів

                                                                                 Радченко Ірина Вікторівна

    

 

                                           2007-2008 н.р.

 

Тема уроку: С.Носань лЯлинка╗, О.Олесь лЯлинка╗.

Мета уроку: Познайомити учнів з оповіданням С.Носаня лЯлинка╗ та        однойменним віршем О.Олеся. Вчити правильно вимовляти звуки, склади, слова; удосконалювати навички виразного читання; розвивати уміння висловлювати свою думку. Виховувати у дітей бережливе ставлення до природи, привчати їх розумно використовувати природні багатства.

Обладнання: Складові таблиці; таблиця лКут зору╗; гра лПеньок╗; таблиці вправ для розвитку сили і темпу голосу; малюнок ялинок; портрет О.Олеся; таблиця - прислівТя; таблиця для читання лважких╗слів; новорічна ікебана; запис Чайковського лПори року╗.

                                              Зміст уроку

І. Організаційний момент.

                     1.1 Привітання.

                              Встаньте всі скоріше, діти,

                              Посміхніться всім миліше.

                              Продзвенів дзвінок лдзелень╗.

                              Привітайтесь: лДобрий день╗.

                    1.2. Перевірка готовності до уроку.

ІІ. Орфоепічна розминка.

                   2.1. Читання складових таблиць.

На партах Ц складові таблиці. Діти хором читають склади з М, Л, К, Б.

                2.2 Робота з таблицею лКут зору╗.

                                                                  кіт

                                                        ав               то

                                                  сту                       кіт

                                                лав                           ка

                                               іме                               на

                                             оке                                   ан

                                          кві                                         ти

 

               2.3. Гра лПеньок╗.

Учням пропонується за 10-15 секунд прочитати слова з картки. Потім картка прибирається, а діти говорять який звук змінився.

пень          зірка            рак           мама

пень          дірка            мак          мама

день          зірка             мак          мама

пень          зірка             мак          рама  

            2.4. Вправа для розвитку сили і темпу голосу ( склади ).

                                    ЗА Ц СУ Ц СИ Ц ЗІ

                                    КО Ц ЛА Ц ЛІ Ц КУ

                                    МІ Ц РИ Ц РО Ц МА

1)      Прочитайте перший ряд пошепки, другий ряд звичайним голосом, третій Ц голосно;

2)      Прочитайте дуже повільно, а потім дуже швидко.

2.5. Вправа для розвитку сили голосу ( вірш ).

Прочитайте вірш, користуючись підказкою.

Падав сніг на поріг

Дуже тихо

Кіт зліпив собі пиріг

Звичайний голос

Поки смажив, поки пік

Голосніше

А пиріг водою стік

Дуже голосно

Кіт, не знав, що на пиріг

Тихіше

Треба тісто, а не сніг

Звичайний голос

      

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

-          Сьогодні ми вирушимо назустріч веселому святу. І це свято Ц Новий рік. Усі діти люблять новорічні свята. І в ці дні майже у кожного в оселі з*являється красуня гостя. А хто ця гостя, всі дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

 

 

                                           Зелену сукню маю Ц

                                           Ніколи не знімаю.

                                           Один Ц єдиний раз на рік

                                            Зірками прикрашаю.

-          Правильно, це ялинка. І ми з вами сьогодні познайомимось з оповіданням Сергія Носаня лЯлинка╗ та однойменним віршем Олександра Олеся.

  ІV. Робота над оповіданням.

        Відкрийте підручник на ст..96. Зараз уважно слідкуйте. А після цього дайте відповідь на запитання: як звуть лісника в оповіданні?

                4.1. Читання оповідання вчителем.

                4.2. Бесіда.

- Як звуть лісника в оповіданні ? Коли відбулася розмова автора з дядьком Карпом? Як ви вважаєте, лісник говорив спокійним голосом чи незадовільним? Чому? Прочитайте виділені слова і поясніть, як ви їх розумієте.

                 4.3. Виразне читання оповідання учням.

                 4.4. Продовж речення

                            1) Ось уже ми кілька років ми Е

                            2) Несли ми того вечора Е

                            3) І в селі, і в містах Е

                            4) Постоїть вона в хаті Е

  V. О.Олесь лЯлинка╗.

                  5.1. Розповідь вчителя.

Вірш лЯлинка╗ відомий не одному поколінню дітей і дорослих. Написав його чудовий майстер слова Олександр Олесь. Це псевдонім письменника, а справжнє Ц Олександр Іванович Кандиба. Він народився на Сумщині. Писати твори для дітей він почав тоді, коли у нього народився син Олег. Батько розповідав у віршованій формі сину абетку, про математичні примудрості, а ще про зайчиків, курей, качок, гусей.

 І ми сьогодні ми познайомимось з віршем лЯлинка╗, який написав Олександр Олесь. Зараз послухайте його і скажіть, чи сподобався він вам.

                 5.2. Читання вірша вчителем.

- Чи сподобався вірш? Чим саме? Чим схожий він на казку? ( зайчик вміє розмовляти). До яких саме рядків підходить малюнок на ст..97?

               5.3.  Фізкультхвилинка.

                          Зичмо зайчику стоять,

                          Треба трошки пострибать.

                          Скік Ц скік, скік Ц скік

                          Треба трошки пострибать.

                           Пострибавши, відпочити

                           І за парти тихо сісти.

               5.4. Пояснення засобів виразності читання.

- Як ви вважаєте, з яким почуттям говорив з хлопчиком зайчик? ( почуття роздратування, протести). Тихо чи голосно? (голосно, бо намагався довести свою думку).

- Коли ви будете читати вірш, зверніть увагу, що треба робити паузи там, де є розділові знаки. Не треба робити паузу після слів л не віддалі╗ перед словом лкричить╗. Воно наголошується, щоб передати почуття зайчика.

              5.5. Вибіркове читання.

- А тепер знайдіть слова зайчика і прочитайте їх, передаючи його почуття.

             5.6. Читання вірша за особами (оповідач і зайчик).

 

VІ.  Бесіда про прочитане.

-          Як ви вважаєте, чи подібний вірш  УЯлинкаФ  О. Олеся, зі змістом оповідання С. Носаня і чим саме?

      6.1. Описання малюнка ( під музику Чайковського  УПори рокуФ ).

Учні описують ялинки, що зображені на малюнку; говорять, які почуття виникають у них, дивлячись на цю картину природи.

                         6.2. Хвилинка уяви.

     - А тепер уявіть, що ви знаходитесь в цьому чудовому місці. Навколо співають пташки, під ногами потріскує сніжок. За деревами ховається зайчик. Краса!... І ось раптом прийшли лісоруби, вирубали ялинки. Як не стало ялинок Ц пташки полетіли шукати собі інше житло, зайчик теж втік. Залишились навкруги тільки пеньки і сніг. Чи сподобається вам там? Чому?

                  6.3. Розповідь учителя про ліс.

- Ліс завжди був і залишається другом людини: він захищав її в лиху годину, дарував свої запаси. Життя кожної людини на Землі повТязане з життям лісу: меблі, папір, ліки, вітаміни, гриби, ягоди, лікарські рослин Ц це все його дарунки. Ось тому в народі ліс називають зеленою скарбницею. І обовТязок кожного Ц берегти ліс. ПамТятайте, щоб згубити дерево, потрібні хвилини, а виростити Ц роки.

                  6.4. Пояснення значення прислівТя.

Хто не жаліє природу,

Той шкодить собі сам.

                 6.5. Бесіда.

- А як можна прикрасити свою оселю до новорічних свят, щоб не завадити великої шкоди природі? ( Зробити новорічні прикраси своїми руками, прикрасити штучну ялинку, виготовити новорічні екібани ).

Показати дітям зразки екібан.

                6.6  Читання телеграми від лісових жителів до всіх людей.

- До нас прийшла телеграма від лісових жителів до всіх людей. Прочитаємо?

Природа рідна Ц наша втіха,

То хай не знає вона лиха!

В Червону книгу ви занесли

Світ не повторний та чудесний,

Що поступово вимирає

Й давно рятунку він благає

Невже в майбутньому світі

Не будуть квітнуть дивні квіти Ц

Конвалія й фіалка ніжна

 І вісник березня Ц підсніжка?

Невже ми більше не побачим,

Як сон Ц трава росою плаче?

Троянду степу, квітку мрії,

Що цвітом землю не зігріє?

Ми всі Ц господарі природи,

То ж збережемо її вроду.

 

VІІ.   Підсумок уроку.

-          Які висновки можна зробити?

-          Як ви прикрашатимете оселю до новорічних свят?

-          Підніміть руку, хто з вас не буде завдавати шкоди природі, а зберігатиме і примножуватиме її багатства?

 

VІІІ.  Домашнє завдання.

        Сторінка 96 Ц 98, виразне читання.

            

                                             Додаток 8

Результативність навчальних досягнень учнів у виразності читання

 

п/п

  

 Прізвище та імТя учня

 

2005-2006н. р.

 

2006 -2007н.р.

 

2007-2008н.р.

1.

Буравльова Каріна

 

 

 

2.

ЛукТяненко Віталій

 

 

 

3.

Микитин Надія

 

 

 

4.

Пазиняк Вікторія

 

 

 

5.

Петухов Олександр

 

 

 

 

 

 

Send mail to nadeg_sh@meta.ua with questions or comments about this web site.
Last modified: грудня 10, 2008
Hosted by uCoz