|
|
Надеждівський
навчально-виховний
комплекс
Лозівської
районної
Ради
Харківської
області Урок з
українського
читання на
тему:
Сергій
Носань лЯлинка╗
Олександр
Олесь лЯлинка╗
Вчитель
початкових
класів
Радченко
Ірина
Вікторівна
2007-2008 н.р. Тема
уроку: С.Носань лЯлинка╗,
О.Олесь лЯлинка╗. Мета
уроку:
Познайомити
учнів з
оповіданням
С.Носаня лЯлинка╗
та
однойменним
віршем О.Олеся.
Вчити
правильно
вимовляти
звуки, склади,
слова;
удосконалювати
навички
виразного
читання;
розвивати
уміння
висловлювати
свою думку.
Виховувати у
дітей
бережливе
ставлення до
природи,
привчати їх
розумно
використовувати
природні
багатства. Обладнання:
Складові
таблиці;
таблиця лКут
зору╗; гра лПеньок╗;
таблиці
вправ для
розвитку
сили і темпу
голосу;
малюнок
ялинок;
портрет О.Олеся;
таблиця -
прислівТя;
таблиця для
читання лважких╗слів;
новорічна
ікебана;
запис
Чайковського
лПори року╗.
Зміст
уроку І.
Організаційний
момент.
1.1
Привітання.
Встаньте
всі скоріше,
діти,
Посміхніться
всім миліше.
Продзвенів
дзвінок лдзелень╗.
Привітайтесь:
лДобрий день╗.
1.2. Перевірка
готовності
до уроку. ІІ.
Орфоепічна
розминка.
2.1. Читання
складових
таблиць. На
партах Ц
складові
таблиці. Діти
хором
читають
склади з М, Л, К,
Б.
2.2 Робота з
таблицею лКут
зору╗.
кіт
ав
то
сту
кіт
лав
ка
іме
на
оке
ан
кві
ти
2.3. Гра лПеньок╗. Учням
пропонується
за 10-15 секунд
прочитати
слова з
картки. Потім
картка
прибирається,
а діти
говорять
який звук
змінився. пень
зірка
рак
мама пень
дірка
мак
мама день
зірка
мак
мама пень
зірка
мак
рама
2.4. Вправа для
розвитку
сили і темпу
голосу (
склади ).
ЗА Ц СУ Ц СИ Ц ЗІ
КО Ц ЛА Ц ЛІ Ц КУ
МІ Ц РИ Ц РО Ц МА 1)
Прочитайте
перший ряд
пошепки,
другий ряд
звичайним
голосом,
третій Ц
голосно; 2)
Прочитайте
дуже
повільно, а
потім дуже
швидко. 2.5.
Вправа для
розвитку
сили голосу (
вірш ). Прочитайте
вірш,
користуючись
підказкою.
ІІІ.
Повідомлення
теми уроку. -
Сьогодні
ми вирушимо
назустріч
веселому
святу. І це
свято Ц Новий
рік. Усі діти
люблять
новорічні
свята. І в ці
дні майже у
кожного в
оселі з*являється
красуня
гостя. А хто
ця гостя, всі
дізнаєтесь,
коли
відгадаєте
загадку.
Зелену
сукню маю Ц
Ніколи не
знімаю.
Один Ц
єдиний раз на
рік
Зірками
прикрашаю. -
Правильно,
це ялинка. І
ми з вами
сьогодні
познайомимось
з
оповіданням
Сергія
Носаня лЯлинка╗
та
однойменним
віршем
Олександра
Олеся.
ІV.
Робота над
оповіданням.
Відкрийте
підручник на
ст..96. Зараз
уважно
слідкуйте. А
після цього
дайте
відповідь на
запитання: як
звуть
лісника в
оповіданні?
4.1. Читання
оповідання
вчителем.
4.2. Бесіда. -
Як
звуть
лісника в
оповіданні ?
Коли
відбулася
розмова
автора з
дядьком
Карпом? Як ви
вважаєте,
лісник
говорив
спокійним
голосом чи
незадовільним?
Чому?
Прочитайте
виділені
слова і
поясніть, як
ви їх
розумієте.
4.3. Виразне
читання
оповідання
учням.
4.4. Продовж
речення
1) Ось
уже ми кілька
років ми Е
2) Несли ми
того вечора Е
3) І в селі, і в
містах Е
4) Постоїть
вона в хаті Е
V. О.Олесь
лЯлинка╗.
5.1. Розповідь
вчителя. Вірш
лЯлинка╗
відомий не
одному
поколінню
дітей і
дорослих.
Написав його
чудовий
майстер
слова
Олександр
Олесь. Це
псевдонім
письменника,
а справжнє Ц
Олександр
Іванович
Кандиба. Він
народився на
Сумщині.
Писати твори
для дітей він
почав тоді,
коли у нього
народився
син Олег.
Батько
розповідав у
віршованій
формі сину
абетку, про
математичні
примудрості,
а ще про
зайчиків,
курей, качок,
гусей. І
ми сьогодні
ми
познайомимось
з віршем лЯлинка╗,
який написав
Олександр
Олесь. Зараз
послухайте
його і
скажіть, чи
сподобався
він вам.
5.2. Читання
вірша
вчителем. - Чи
сподобався
вірш? Чим саме?
Чим схожий
він на казку? (
зайчик вміє
розмовляти).
До яких саме
рядків
підходить
малюнок на ст..97?
5.3. Фізкультхвилинка.
Зичмо
зайчику
стоять,
Треба
трошки
пострибать.
Скік Ц скік,
скік Ц скік
Треба
трошки
пострибать.
Пострибавши,
відпочити
І за
парти тихо
сісти.
5.4. Пояснення
засобів
виразності
читання. -
Як ви
вважаєте, з
яким
почуттям
говорив з
хлопчиком
зайчик? (
почуття
роздратування,
протести).
Тихо чи
голосно? (голосно,
бо намагався
довести свою
думку). -
Коли ви
будете
читати вірш,
зверніть
увагу, що
треба робити
паузи там, де
є розділові
знаки. Не
треба робити
паузу після
слів л не
віддалі╗
перед словом
лкричить╗.
Воно
наголошується,
щоб передати
почуття
зайчика.
5.5. Вибіркове
читання. -
А
тепер
знайдіть
слова
зайчика і
прочитайте
їх, передаючи
його почуття.
5.6. Читання
вірша за
особами (оповідач
і зайчик). VІ.
Бесіда про
прочитане. -
Як ви
вважаєте, чи
подібний
вірш УЯлинкаФ
О. Олеся, зі
змістом
оповідання С.
Носаня і чим
саме?
6.1. Описання
малюнка ( під
музику
Чайковського
УПори
рокуФ
). Учні
описують
ялинки, що
зображені на
малюнку;
говорять, які
почуття
виникають у
них,
дивлячись на
цю картину
природи.
6.2.
Хвилинка
уяви. - А
тепер уявіть,
що ви
знаходитесь
в цьому
чудовому
місці.
Навколо
співають
пташки, під
ногами
потріскує
сніжок. За
деревами
ховається
зайчик. Краса!...
І ось раптом
прийшли
лісоруби,
вирубали
ялинки. Як не
стало ялинок
Ц пташки
полетіли
шукати собі
інше житло,
зайчик теж
втік.
Залишились
навкруги
тільки
пеньки і сніг.
Чи
сподобається
вам там? Чому?
6.3. Розповідь
учителя про
ліс. - Ліс завжди
був і
залишається
другом
людини: він
захищав її в
лиху годину,
дарував свої
запаси. Життя
кожної
людини на
Землі повТязане
з життям лісу:
меблі, папір,
ліки,
вітаміни,
гриби, ягоди,
лікарські
рослин Ц це
все його
дарунки. Ось
тому в народі
ліс
називають
зеленою
скарбницею. І
обовТязок
кожного Ц
берегти ліс.
ПамТятайте,
щоб згубити
дерево,
потрібні
хвилини, а
виростити Ц
роки.
6.4. Пояснення
значення
прислівТя. Хто не жаліє
природу, Той шкодить
собі сам.
6.5. Бесіда. - А як можна
прикрасити
свою оселю до
новорічних
свят, щоб не
завадити
великої
шкоди
природі? (
Зробити
новорічні
прикраси
своїми
руками,
прикрасити
штучну
ялинку,
виготовити
новорічні
екібани ). Показати
дітям зразки
екібан.
6.6 Читання
телеграми
від лісових
жителів до
всіх людей. - До нас
прийшла
телеграма
від лісових
жителів до
всіх людей.
Прочитаємо? Природа
рідна Ц наша
втіха, То хай не
знає вона
лиха! В Червону
книгу ви
занесли Світ не
повторний та
чудесний, Що
поступово
вимирає Й давно
рятунку він
благає Невже в
майбутньому
світі Не будуть
квітнуть
дивні квіти Ц Конвалія й
фіалка ніжна І
вісник
березня Ц
підсніжка? Невже ми
більше не
побачим, Як сон Ц трава
росою плаче? Троянду
степу, квітку
мрії, Що цвітом
землю не
зігріє? Ми всі Ц
господарі
природи, То ж
збережемо її
вроду. VІІ.
Підсумок
уроку. -
Які
висновки
можна
зробити? -
Як ви
прикрашатимете
оселю до
новорічних
свят? -
Підніміть
руку, хто з
вас не буде
завдавати
шкоди
природі, а
зберігатиме
і
примножуватиме
її багатства? VІІІ.
Домашнє
завдання.
Сторінка 96 Ц 98,
виразне
читання.
Додаток
8 Результативність
навчальних
досягнень
учнів у
виразності
читання
|
Send mail to nadeg_sh@meta.ua with
questions or comments about this web site.
|